Uczniowie klasy II zakończyli projekt czytelniczy oparty na książce „Psie troski” autorstwa Tomasza Justyniarskiego – poruszającej historii o przyjaźni chłopca i porzuconego psa.
Podczas zajęć:

dzieci z dumą prezentowały swoje zwierzęta, opowiadając o codziennej opiece i wspólnych przygodach,

rozmawialiśmy o treści książki i emocjach, które wzbudziła,

poruszyliśmy ważne tematy, takie jak prawa i potrzeby zwierząt,

zastanawialiśmy się, jak możemy wspierać i pomagać zwierzętom,

zadaliśmy sobie pytanie: czym jest prawdziwa przyjaźń i czy może łączyć człowieka i zwierzę.

Dodatkowo dzieci miały okazję zapoznać się z poruszającą i bardzo lubianą serią „Zaopiekuj się mną” – książkami o losach porzuconych, chorych i potrzebujących zwierząt, które uczą wrażliwości i empatii.
Na zakończenie, pracując w grupach, uczniowie opracowali własny „Dekalog Opiekuna Zwierząt” – zbiór zasad, który pokazał, że dzieci doskonale rozumieją, czym są empatia, troska i odpowiedzialność
Projekt „Psie troski” był nie tylko spotkaniem z lekturą, ale przede wszystkim cenną lekcją wrażliwości i szacunku wobec zwierząt.
Dzieci zrozumiały, że zwierzęta – tak jak ludzie – czują, potrzebują opieki, miłości i zrozumienia.
Wspólna praca, rozmowy i tworzenie Dekalogu udowodniły, jak wiele dobra i empatii kryje się w małych sercach naszych uczniów

