Elektroniczna skrzynka podawcza- e PUAP
Elektroniczna skrzynka podawcza pozwala na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia.
W celu dostarczenia do naszej Szkoły dokumentu elektronicznego należy zarejestrować się na elektronicznej platformie usług administracji publicznej (e PUAP) pod adresem epuap.gov.pl. Po założeniu konta i zalogowaniu się na e PUAP użytkownik ma dostęp do elektronicznej skrzynki podawczej Szkoły.
Adres skrytki na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (e PUAP) /SPPlonkaKosc/SkrytkaESP
Na przedmiotowy adres skrytki użytkownicy platformy e PUAP będą mogli przesyłać korespondencję, korzystając ze wzoru "Pismo ogólne" udostępnianego przez usługę powszechną o nazwie "Pismo ogólne do podmiotu publicznego", która jest dostępna dla zalogowanego użytkownika portalu e PUAP:
Jak wysłać pismo ogólne do urzędu/szkoły na e PUAP?
Wejdź na link https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne. Kliknij "Wyślij pismo ogólne". Zaloguj się do e PUAP. Wypełnij pismo zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie. Po wysłaniu pisma, na Twoją skrzynkę na e PUAP otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP.xml) potwierdzające przyjęcie dokumentu przez urząd. Za pomocą pisma ogólnego możesz zapytać urząd w jaki sposób załatwić swoją sprawę. Jeśli urząd wyrazi zgodę możesz przesłać skan/zdjęcie uzupełnionego i podpisanego wniosku papierowego. Z urzędem możesz skontaktować się za pomocą formularzy i wniosków udostępnionych w różnych serwisach administracji publicznej. Jeśli nie wiesz gdzie znaleźć odpowiedni formularz lub jak uzupełnić wniosek przeszukaj informacje dostępne na https://www.gov.pl, znajdziesz tam informacje o najpopularniejszych usługach wraz z ich opisem i odnośnikiem do właściwego serwisu. Jeśli informacje, które znajdziesz będą niewystarczające skontaktuj się z urzędem, w którym chcesz załatwić swoją sprawę. Elektroniczna skrzynka podawcza Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Płonce Kościelnej zawiera jeden formularz elektroniczny pn. „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”. Za jego pomocą załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Płonce Kościelnej.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępnienia formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2011 nr 206 poz. 1216) Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Płonce Kościelnej akceptuje formaty elektroniczne wymienione w niniejszym Rozporządzeniu. Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane. Odnośnie spraw załatwianych w trybie postępowania administracyjnego konieczne jest podanie imienia, nazwiska, adresu osoby wnoszącej pismo oraz jej podpisu. Elektroniczna skrzynka podawcza obsługuje zarówno bezpieczny kwalifikowany podpis elektroniczny jak i jego darmowy odpowiednik, czyli profil zaufany e PUAP.
Skrzynka do e-Doręczeń: AE:PL-80097-20955-FTJHA-22