Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji.
Mamy październik, a więc czas kiedy to już tradycyjnie obchodziliśmy Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji. To działania, które mają na celu zwiększenie wiedzy na temat specyficznych trudności w nauce oraz promowanie postaw akceptacji i wsparcia dla osób z dysleksją. Tegoroczne hasło przewodnie brzmiało: „Dysleksja - od opinii do człowieka”, podkreśla, jak ważne jest spojrzenie na osoby z dysleksją z perspektywy ich możliwości, a nie ograniczeń.
W ramach obchodów Tygodnia Świadomości Dysleksji w naszej szkole zorganizowano różnorodne zajęcia dostosowane do wieku uczniów. Dla starszych klas przygotowano lekcje oparte na analizie książki "Igor" Barbary Ciwoniuk, która opowiada o chłopcu z dysleksją, jego zmaganiach i sukcesach. Uczniowie mieli okazję poznać historię głównego bohatera, zrozumieć wyzwania, z którymi się boryka, oraz zastanowić się nad tym, jak wspierać osoby z dysleksją w codziennym życiu.
Dla młodszych uczniów przygotowano zajęcia, które opierały się na książce "Dysleksja. Historia Lilki" Michaliny Ignaciuk. To opowieść, która w przystępny sposób przedstawia problem dysleksji, ucząc dzieci, że trudności w nauce nie definiują ich wartości. Zajęcia miały na celu rozwijanie empatii, akceptacji i zrozumienia wobec rówieśników z dysleksją, a także promowanie pozytywnego podejścia do własnych trudności.
Hasło przewodnie "Dysleksja - od opinii do człowieka" przypomina, że każda osoba z dysleksją zasługuje na szansę, aby pokazać swoje możliwości i rozwijać się w atmosferze akceptacji. Mamy nadzieję, że obchody Tygodnia Świadomości Dysleksji przyczynią się do zwiększenia świadomości społecznej i będą impulsem do dalszych działań wspierających osoby z dysleksją w naszej społeczności szkolnej.