-,,Narodowy Program Rozwoju Bibliotek Szkolnych’’ projekt realizowany w oddziałach przedszkolnych oraz wśród uczniów szkoły podstawowej. Głównym celem programu był zakup nowości wydawniczych dla dzieci i młodzieży oraz zakup elementów wyposażenia biblioteki w celu stworzenia Relaksacyjnego Kącika Czytelniczego. W ramach programu zakupiono 195 książek o wartości 3000 złotych dla uczniów z klas I-VIII oraz 157 woluminów dla dzieci w wieku 3-6 lat o wartości 3125 złotych. Dzięki temu utworzono Biblioteczkę Malucha, z której regularnie wypożyczane są książeczki dla najmłodszych. Dzięki zakupionym nowościom księgozbiór stał się atrakcyjniejszy a dzieci chętniej odwiedzają bibliotekę i biorą udział w realizowanych przedsięwzięciach.
-,,Mała książka wielki człowiek. Wyprawka dla pierwszaka’’-projekt realizowany wśród uczniów klasy I. Miał on charakter ogólnopolski. Za sprawą przygotowanej specjalnie dla nich książki pierwszoklasiści zostali zaproszeni do odbycia niezwykłej przygody, jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu przyjemność czerpana z lektury – tej czytanej przy wsparciu najbliższych, jak i tej odkrywanej samodzielnie. Wyprawki zostaną przekazane uczniom podczas uroczystego przyjęcia pierwszoklasistów w poczet czytelników biblioteki szkolnej.
- Spotkanie z ,,Asiunią’’ projekt realizowany wśród uczniów klasy III.
W ramach projektu uczniowie wzięli udział w warsztatach czytelniczych poświęconych książce Joanny Papuzińskiej ,,Asiunia’’. Z dziećmi przeprowadzono rozmowę na temat warunków panujących w czasie wojennej zawieruchy. Odbyła się również pogadanka na temat bezpieczeństwa na świecie w ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Pokoju.
Dzieci obejrzały również wystawkę książek z serii ,, Wojny dorosłych-historie dzieci’’
-Klub Pożeraczy Książek
Projekt czytelniczy realizowany w klasach I-V. Zadaniem klubowiczów było przeczytanie 5 książek wg określonych kryteriów oraz zrealizowanie dwóch wyzwań czytelniczych
( wykonanie zakładki do książki, ilustracji do przeczytanej lektury). Każdy uczestnik, który zebrał wszystkie punkty na karcie otrzymał zakładkę oraz nagrodę.
-,,Jesienne spotkanie z bajką’’-to projekt realizowany przy współpracy z Filią Biblioteczną w Płonce Kościelnej oraz Wiejskim Domem Kultury. Jego celem była promocja książek dla dzieci o tematyce jesiennej oraz pogadanka na temat korzyści płynących z czytania książek.
-,,Słodkie wypożyczanie’’-projekt realizowany w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych. Akcja polegała na pobiciu rekordu wypożyczeń w ciągu jednego dnia .W tym dniu każda osoba, która wypożyczyła książkę z literatury pięknej otrzymała słodką niespodziankę. W akcji wzięło udział 60 osób. Z klas I-VIII. Łącznie wypożyczono 120 książek.
-Bookfliks- projekt realizowany w klasie VI.
W bibliotece została stworzona ekspozycja książek polecanych do przeczytania. Uczniowie klasy VI rekomendowali książki, które powinny pojawić się na wystawce, które poleciliby innym czytelnikom.
-,,W świecie lektur ósmoklasisty’’-projekt realizowany w klasie VIII na lekcjach języka polskiego. Głównym celem projektu jest usystematyzowania i poszerzenie wiedzy o literaturze wybranych tekstów literackich oraz przygotowanie uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Zajęcia pokazały uczestnikom, że powtarzanie materiału przed zbliżającym się egzaminem końcowym nie musi być nudne, nużące i stresujące, ale może być angażujące, emocjonujące i niezwykle frapujące, może także skłaniać do refleksji nad postępowaniem bohaterów, problematyką egzystencjalną utworów literackich. Projekt będzie realizowany do maja.
-,,Tradycje bożonarodzeniowe w Polsce i na świecie''-to projekt w klasach I-III realizowany przy współpracy z Filią Biblioteczną oraz WDK w Płonce Kościelnej. Celem projektu było zapoznanie dzieci ze zwyczajami i tradycjami związanymi z Bożym Narodzeniem w Polsce oraz na świecie oraz prezentacja ciekawych książek o tematyce świątecznej. W ramach tego przedsięwzięcia odbyły się warsztaty czytelniczo-plastyczne.
- ,,Czytamy z klasą lekturki spod chmurki’’. Projekt realizowany jest w klasie III. Głównym zadaniem przedsięwzięcia jest: rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej, rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania, zachęcanie rodziców do czytania dzieciom, pogłębianie wiedzy na temat dobroczynności, kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra.
-,,Czytam sobie’’- to projekt realizowany w klasie II mający na celu zachęcenie dzieci do nauki czytania z nowościami z serii ,,Czytam sobie’’. Dzieci kontynuują naukę czytania na trzech poziomach zaawansowania. Wśród nich znajdą coś dla siebie zarówno te dzieci, które dopiero rozpoczynają przygodę z samodzielnym czytaniem, jak zaczynające czytać płynnie a nawet czytelniczki i czytelnicy, sięgający już po dłuższe opowiadania. W końcu, co najważniejsze, „Czytam sobie” pokochały dzieci. Wygodny format, teksty i ilustracje uwielbianych przez młodych czytelników i czytelniczki polskich twórczyń i twórców, tematy wpisujące się w potrzeby współczesnych odbiorców. A przede wszystkim poczucie, że udało się przeczytać całą książkę.
-,,Biblioteka dobre miejsce dla człowieka’’-to ogólnopolski program dla bibliotek mający na celu promocję czytania; aktywizację bibliotek szkolnych; wsparcie pozytywnego wizerunku biblioteki szkolnej jako przyjaznego i bezpiecznego miejsca w szkole. W ramach programu realizowane są projekty zapoznające dzieci z ciekawymi książkami oraz pokazujące bibliotekę jako miejsce otwarte na potrzeby dziecka.
-,,Z książką na co dzień’’-projekt czytelniczy w kl. IV-VII
Na początku każdego miesiąca uczniowie wypożyczali dowolną książkę. Pod koniec miesiąca, na lekcji języka polskiego, prezentowali swoją lekturę w postaci krótkiego sprawozdania oraz zachęcenia kolegów do jej przeczytania. Udział w projekcie sprawił, że uczniowie mogli wyrobić swój indywidulany gust czytelniczy, miło spędzić czas nad samodzielnie wybraną książką oraz przygotować się do wystąpień przed klasą.
-,,Rodzice czytaja dzieciom’’-projekt w grupach przedszkolnych , zachecających do głośnego czytania książek najmłodszym